Suvi- see on seiklus, matkad, laagrid, uued sõbrad, uued oskused- me oleme skaudid ja tahame seda kõike kogeda!

Ökoskautide eestvedamisel võtsid ligi 30 Eesti skauti osa juuli lõpus toimunud skaudilaagrist Inglismaal. Seiklus sai alguse 26. juuli õhtut Tallinna lennujaamas kell 21:00, sest just sel ajal kogunesid suur hulk Ökoskaute, üks skaut üksusest Okaskannel ja kuus skauti Vaeküla Siilikeste ja Rakvere Skautide hulgast, et minna külla Inglismaa skautidele, kes olid meid enda laagrisse külla kutsunud. Järgnevalt anname ülevaate Rakvere Skaut Marguse muljetest laagris.

Küllakutse põhjuseks oli see, et 2016. aastal toimus Aegviidus esimest korda Eesti ja Inglise skautide ühislaager ja nüüd oli aeg, et eestlased lähevad vastu külaskäigule Inglismaale. Aegviidu laagri algatajaks oli Chris Holby, kes oli Ühendkuningriigi suursaadik Eestis ja samuti Eesti Skautide Ühingu patroon. Maandusime südaööl Londoni Gatewicki lennujaamas North terminaalis, kust edasi algas umbes 4  tunnine sõit laagriplatsile, Walesby Foresti, Nottinghami linna lähedal. Tegemist on Inglismaa keskosas asuva skaudikeskusega, kus igal aastal toimub mõni rahvusvaheline skaudilaager ja kus aasta läbi käib vilgas skautlik tegevus. Jõudsime laagriplatsile varajasel hommikutunnil ja otsisime kohta, kust saaks pisut kõhukinnitust ja seejärel veidi pikutada. Meie õnneks olid kohalikud skaudijuhid väga lahked, esimene võileib ära söödud, hakkasime magamiskohta otsima ja jällegi meie õnneks olid kõikidele ööbimiskohad, telgid mis olid püstitatud kohalike skaudijuhtide poolt. 27. juuli oli laagriga tutvumise päev, käisime ja vaatasime seda suurt laagriala ja kadedaks tegi, mis kõik seal oli: järv paadiga, kanuuga sõitmiseks, lasketiir õhupüssiga ja vibuga laskmiseks, erinevad seiklusrajad, kalju ronimise sein, krossirada, saun, pood, bassein jne. Pärastlõunasel ajal saabusid kohale ka Inglise skaudid ja oli aeg tutvumiseks. Laagri esimesel päeval pandi kokku erinevatest värvigruppidest koosnevad meeskonnad, kuhu hulka kuulus umbes seitse liiget ning kus omavahel olid ära segatud inglased ja eestlased. Grupijuhtideks olid eestlaste ja inglaste skaudijuhid. Oma värvigrupiga koguneti iga päev peale hommikusööki, et viia koos läbi mõni vahva ülesanne teiste juhtimisel. Tegevusteks olid näiteks prügikorjamise võistlus, kaardilugemist õpetav tegevus, laulmine, luuletamine, täringuralli, putuka bingo jne. Selline salkade moodustamine oli igatahes väga hea võimalus inglise keele praktiseerimiseks, sest eesti keelest ei saanud peale eestlaste keegi ju aru. Oma värvigrupiga tuli olla ka üks päev köögitoimkonnas abis, kus jagati teistele süüa, aidati pärast nõusid pesta, laudu ja põrandat puhastada.

Suheldes inglise skaudijuhtidega selgus üks väikene pisiasi. Siiani olime arvamusel, et laager on ainult Eesti ja Nottinhgami skautidele, tegelikult aga selgus, et meie pisike laager on osake suurest laagrist, mille nimi on Walesby World Experience 2018 ja kuhu tulevad kokku skaudid üle laia maailma- kokku ligikaudu 1000 skauti.

Laagriprogramm koosnes peamiselt erinevatest töötubadest, kus said end proovile panna näiteks seinaronimises, õhupüssiga laskmises, kanuusõidul, džembede mängimisel, pimeda labürindi läbimisel, minitankide sõidul, vibulaskmises jpm. Lisaks oli iga õhtu erinev teemaõhtu koos diskoga. Teemadeks olid näiteks uusaasta, prom night, suve rannapidu, halloween-i õhtu, jõuluöö ning jõuluõhtu pidu. Igal teemaõhtul toimusid ka vastavad võistlusmängud, kus parimatele olid ka auhinnad, lisaks oli igal õhtul avatud ka laagri lõbustuspark, kus mõne atraktsiooni juures pidid ootama ligi 1.5 tundi, enne kui said minna lõbutsema, sest osalejaid oli palju. Lõbustuspargis võisid sõita „põrkeautodega“, tiirelda „okserattal“, hüpata batuutidel ning  sõita segwayga.

Üks põnevamaid tegevusi laagriprogrammis, oli paljude laagriliste meelest, kahepäevane matk laagrialast väljaspool- High Pike Looduskaitsealal. Kui muidu oli hommikusöök alati kell üheksa, siis matkapäeva hommikul pidime me juba kell 6 hommikul sööklas olema. Hommikusööki sööma ja lõunasöögiks võileivad valmis tegema. Matk koosnes kahest osast – jalgsimatk ja matk jalgratastel. Algselt räägiti et jalgsi matkatakse 15 km, siis sõidetakse jalgratastel 50 km ja seejärel matkatakse veel jalgsi 25 km. Tegelikkuses ei saanudki me teada kui palju keegi kokku matkas, aga kindel oli see, et vähemalt eestlaste jaoks oli see selle laagri kõrghetk. Väga vahva oli matkata mäest üles ja mäest alla, lamba- ja lehma karjast läbi mööda looduskaunist Inglismaa vanimat looduskaitseala. See oli väga omapärane kogemus, kõndida koos lammastega mägedes ning tervitada lambaid määgides, sageli saime ka nendepoolse vastuse- määääää. Jalgrattamatka ajal saatis meid imeline vaade Inglismaa maastikust ja sellepärast soovisid paljud eestlased teha mitmeid pause, et seda imelist vaadet nautida ja fotoaparaadiga jäädvustada. Pärast matka, õhtul, tekkis meil väga mõnus juturing, kus räägiti erinevatel teemadel, näiteks rääkisime inglastele Eestist, meie metsadest ja üpriski tasasest maastikust, mis tekitas neis põnevust ja soovi seda ka ise näha. Kuna kõik olid kooliealised, siis räägiti natukene ka oma koolist ja õpetajatest, lisaks tuli jutuks ka eesti keel, mida inglased pidasid peeti väga keeruliseks.

Kuna meie laager asus Notthingami linna läheduses, siis viimase päeva saime selle linnaga tutvumiseks. See oli väga tore üllatus kohalike poolt, sest algselt seda laagriprogrammis ei olnud. Notthingahamis külastasime Inglismaa vanimat kõrtsi ja selle keldrit, sõitsime trammiga, nägime Robin Hoodi kuju, silmasime kohalikku skaudimaja ja loomulikult „shoppasime“.

Laagri lõppedes oli aeg inglasi tänada Kalevi maiustustega ja tänada külalislahkuse eest. Aga mis reis see oleks Inglismaale, kui sa ei külasta Londonit? Ega me ei saanud olla halvemad kui tavalised turistid ja pidime ka Big Beni, Big Eye, London Toweri ja London Bridge oma silmaga ära nägema. Enne Londonisse minekut aga külastasime Gilwelli parki, mida võiks lugeda skautidele kohustuslikus kohaks Inglismaad külastades. Selle pargi lõi omal ajal skautluse looja Robert Baden Powell. Uhke tunne oli jalutada pargis kus kunagi oli astunud skautluse looja matkasaabas. Londonisse jõudes olime väga õhinas et näha ära kõik need vaatamisväärsused, mida kunagi pildil näinud olime. Paraku läks aga nii, et kui me pärast metroosõitu kesklinna jõudsime, siis meie kõigi üllatuseks oli Big Ben hoopis renoveerimisel, ainult pool kella sihverplaadist oli meile vaatamiseks paljastatud ja võisime aimata kui võimas see Big Ben seal teki all on. Natukene kurb oli meel, kuid see ei morjendanud meid väga, sest ilm oli hea ja kõik said 45 minutit vaba aega linna peal kõndimiseks, mis tegelikult oli üpris vähe, et selle linnaga tutvuda, aga parem kui mitte midagi. Sai käidud mõnes toidupoes ning lähedastele suveniire ostetud. Viimane ööbimine toimus Lõuna Londoni skaudikeskuses, kus samal ajal ööbisid ka Poola skaudid. Kuna meile ööbimiseks anti ruum, kus õhku hakkas väheks jääma. Sii mõned suuremad skaudid otsustasid öö veet õues magades. Rakvere skaut Margus otsustas öö ära saata võrkkiides magades. Hommikul ärgates ja tema käest muljeid küsides, soovitas Margus kõikidel seda järgi proovida. Kahjuks selle reisi ajal me seda enam proovida ei jõudnud, sest meid ootas Londoni Gatwicki lennujaam et suund kodu poole võtta.

Veedetud aeg Inglismaal oli väga huvitav ja meeldejääv pikaks ajaks. Oli rõõm kuulda inglaste suust viimastel päevadel sõnu „aitäh“, „palun“, „tere hommikust“. Samuti tegi rõõmsaks, kui keegi ütles, et ta soovib väga Eestit külastada. Aga Big Ben´i peame ikkagi uuesti vaatama minema!

Suured tänud Ökoskautidele, eesotsas Deivis Treierile, laagri organiseerimise ja meie kaasamise eest ning loomulikult ka suured tänud Kristjan Kruusile, kes kohapeal rohkelt toimetas!

PS! Laagri koduleht: http://www.walesbyworldexperience.org.uk/

Fotode autorid: Susanne Youngson, Andres Lillemägi.